maandag 4 maart 2013

Sanitechniek


Vorige week ben ik nog maar eens verhuisd. Samen met Kevin, Bieke en Larissa ben ik opnieuw ingetrokken in het oorspronkelijke huisje. Het is klein en beperkt, maar deze keer voel ik mij er beter thuis. Misschien ligt het wel aan de aanwezigheid van een ‘sterke’, ‘stoere’ man of ligt het aan het extra zelfvertrouwen of thuisgevoel dat ik in Suriname gekregen heb. Ik ben er in ieder geval klaar voor om hier de laatste twee maanden door te brengen.
Met de derde klas ben ik naar de Vlindertuin geweest. Je vindt er wonder boven wonder vlinders, maar ook slangen, schildpadden, een klein oerwoud,… Ik heb mijn ogen de kost gegeven en genoten van alles wat ik zag. Echt de moeite waard!
Zaterdag zijn we naar een verjaardagsfeest geweest van een Javaans jongetje. Hij werd vijf jaar. We aten er bami, nasi, kousenband,… Toen de nood het hoogst was en ik me naar het toilet begaf, gebeurde er iets schokkend! Wanneer ik doorspoelde kwam de buis van de boiler naar het toilet los en overspoelde het cabinetje. Toen heb ik maar even Sanitechniek gespeeld en de buis weer op zijn plaats proberen te steken. Gelukkig was het tijd om te vertrekken en kon ik snel verdwijnen.
Daarna zijn we met z’n allen, ‘die van Turnhout’, ‘die van Vorselaar’, ‘die van Leuven’ en ‘die van Limburg’ op stap geweest. We gingen mee met een partybus. Ik heb me enorm geamuseerd! Het was ons eerste echte feestje en dat was er duidelijk aan te merken. We amuseerden ons rot.
Iedereen is tenslotte bekomen van het zware weekend en vandaag zijn we weer in onze stage gevlogen. Mijn vier jongetjes hebben vandaag prima gewerkt. Alles, maar dan ook alles ging zoals ik het wou en ik merkte de pret in de ogen van de leerlingen. Ik ben een trotse juf!








Geen opmerkingen: