dinsdag 19 februari 2013

Project 'Goed leven!'


Deze week staat in het teken van goed leven. Elke ochtend kunnen ouders in de verschillende klassen komen kijken, terwijl de leerkrachten met de leerlingen werken rond dit thema. Wij, twee medestudenten en ik, hebben de opdracht gekregen om in de twee derde klassen (derde leerjaar bij ons) te werken rond dit thema. We hebben ervoor gekozen om goed leven in België en de meervoudige intelligenties (muziekknap, beeldknap, beweegknap, taalknap, rekenknap,natuurknap, samenknap en zelfknap) als rode draad te nemen.
Gisteren hebben we gewerkt rond muziek en leerden we de leerlingen het ‘super mega knap’ lied aan. Vandaag lieten we de kinderen stilstaan bij het belang van vriendschap en maakten ze macramébandjes voor een geheime vriendje. Morgen gaan we met de leerlingen spelletjes spelen in verschillende hoeken. Larissa gaat met de leerlingen bewegingsspelletjes spelen, Bieke rekenspelletjes en ik taalspelletjes. We hebben voor deze spelletjes gekozen omdat ze aansluiten bij het onderzoeksproject dat we uitvoeren. Donderdag wordt er nog gewerkt rond natuur in België en vrijdag wordt er tot slot gewerkt rond gezonde voeding en maken we smoothies. De voorbije dagen zijn al zeer vlot verlopen en ik kijk enorm hard uit naar de volgende dagen. We worden telkens ondersteund door de klasleerkracht en leren de leerlingen wat beter kennen.
Ongelooflijk hoeveel liefde en vriendschap je van deze jongens en meisjes krijgt. Wanneer ik rondwandel op school hoor ik langs alle kanten ‘Juf Julie!’ en krijg ik vriendelijke blikken van de leerlingen. Echt fijn om hier les te geven!

Tot de volgende!





Geen opmerkingen: