maandag 4 februari 2013

En, hoe is het weer daar?


Gisteren was het eindelijk zover! Met enorm veel bagage, een bang hartje, mijn moeke en vake (a.k.a. mama en papa) en Jochen vertrok ik naar de luchthaven in Schiphol. We spraken met de ouders en medestudenten af aan een bepaalde plaats in de luchthaven, om vervolgens samen in te checken. Eerst moesten we onze bagage afgeven. Er was een limiet van 23 kg op onze bagage. Toen mijn bagage op de weegschaal terecht kwam, gaf het computerscherm aan: ‘uw bagage is te zwaar’. Paniek! Als een gek begon ik op zoek te gaan naar dingen die ik niet per se mee naar Suriname moest nemen. Bij een tweede check was alles wel in orde, 21.8 kg. Daarna was het tijd voor het meest moeilijke werk, namelijk afscheid nemen. Nog een beetje in shock van het ‘overgewicht’ kwam ik bij Jochen en mijn ouders aan. De knuffels waren intens en toen ik tot slot afscheid nam van Jochen, vloeiden er toch heel wat traantjes. Als een zombie vertrok ik, met mijn acht medestudenten, richting ons vliegtuig. De vlucht, die negen uur duurde, verliep vlot, maar we hadden veel last van turbulentie. We werden in de watten gelegd met gratis drinken, eten, vochtige doekjes, koekjes,… En tijdens de vlucht konden we films, series, muziek,… bekijken op ons eigen kleine tv-schermpje.
Toen we uit het vliegtuig stapten, maakten we meteen kennis met een Surinaamse regenbui. Twee taxi’s vervoerden ons naar onze huisjes. Eerst werden zes medestudenten afgezet. Vervolgens werden ik en twee andere studenten afgezet. Het was donker toen we aankwamen. Onze straat was nauwelijks verlicht. Er was enorm veel lawaai rond ons huis, en we lagen heel afgelegen. Ik werd er een beetje bang van, maar de huisbaas vertelde ons dat hij politieagent is en dat gaf me een veiliger gevoel. Het huisje was klein, maar zeer proper. Zeer moe van de trip, en opnieuw met een bang hartje kroop ik in mijn bed.

Tot de volgende!

Geen opmerkingen: